2012-06-20
Netwerk VSP

We stelden Chantal Oonk, Projectmanager Marketing bij Netwerk VSP een aantal vragen over dit project.
De opdrachtstelling
Netwerk VSP wilde op een duidelijke en vernieuwende manier de belangrijkste resultaten uit het jaarlijkse branche onderzoek d.m.v. een Storytelling uitgelegd hebben.De oplossing van Lawine
Lawine stelde voor om een Z-card achtig boekje te ontwikkelen waarin deze belangrijkste uitkomsten opeenvolgend beeldend getoond werden. Uitgangspunt hierbij was een gezin (man, vrouw, 2 kinderen (jongen/meisje) en hond), die bij elke cijfer uit het onderzoek in gewijzigde setting een rol kregen toebedeeld. Daarnaast bedachten zij dat het een leuke toevoeging zou zijn indien we aan het eind van de Storyline twee resultaten in ansichtkaart zouden gieten. Klanten kunnen deze kaarten afscheuren en daadwerkelijk opsturen.
De werkwijze
Netwerk VSP maakte een selectie van de cijfers die geplaatst moesten worden. Lawine bedacht een verhaallijn rondom dit resultaat. Netwerk VSP schoot hierop en paste de insteek van de verhaallijn aan waar nodig. Vervolgens werd de verhaallijn getekend. Na een grondige slag vanuit Netwerk VSP zijn de cijfers vervolgens gehusseld en werden de afbeeldingen van de gezinsleden lijdend. Een logisch en mooie verhaallijn was het resultaat.Het resultaat
Een boekje waar Netwerk VSP trots op kan zijn. Het is vernieuwend, duidelijk en wordt veel gebruikt door onze accountmanagers. Het boekje is inmiddels in herdruk.Lawine bedacht een verhaallijn
De Reactie
Eigen medewerkers en directie zijn positief. Klanten zijn enthousiast en willen graag extra exemplaren om te verspreiden onder hun medewerkers.Kijk in de portfolio voor een impressie.