2016-11-15

SeniorWeb

SeniorWebSeniorWeb is een landelijke vereniging met meer dan 149.000 leden die als doel heeft de digitale wereld begrijpelijk te maken, zodat iedereen het gemak en het plezier van computer en internet kan ervaren. Voor deze case stellen we vragen aan Saskia Hamminga-Roest, Marketing & Communicatie Manager bij SeniorWeb. 'SeniorWeb bestaat in september 2016 20 jaar. Dit lustrum zal een jaar lang gevierd worden. De start van het lustrumjaar wilden we feestelijk vieren op de 50PlusBeurs met een pop-up museum. De vraag aan Lawine was hoe we de informatie die wij wilden presenteren vorm konden geven in het pop-up museum.' Welke oplossing droeg Lawine aan?

Probleemstelling

Met welke vraag kwam SeniorWeb bij Lawine?

SeniorWeb bestaat in september 2016 twintig jaar. Dit lustrum zal een jaar lang gevierd worden. De start van het lustrumjaar wilden we feestelijk vieren op de 50PlusBeurs met een pop-up museum. De vraag aan Lawine was hoe we de informatie die wij wilden presenteren vorm konden geven in het pop-up museum.

Oplossing

Welke oplossing droeg Lawine aan?

Een mooie vormgeving van de borden in de vorm van de diverse opslagmedia (van floppy tot cloud), waarop de informatie gepresenteerd werd. Daarnaast hebben ze ook goed meegedacht in het verder vormgeven van het museum. Naast het weergeven van de geschiedenis van SeniorWeb en de diverse opslagmedia op de borden, bedacht Lawine nog twee levensgrote poppen ter illustratie van onze vrijwilligers, en een geweldige muisbank voor de ingang van het museum. De muisbank waarop de bezoekers even konden uitrusten werd ontworpen en uitgevoerd door Marlène Willemsen.

Werkwijze

Wat is de werkwijze geweest (in de samenwerking)?

In het begin hebben we samen gezeten om het concept neer te zetten. Zodra dat duidelijk was, hebben wij de content geschreven en aangeleverd. Op basis van deze input heeft Lawine ontwerpen gemaakt, waarbij we tussentijds contact hadden waar nodig. Doordat we makkelijk konden schakelen, Lawine zich flexibel opstelde en meedacht was het een erg leuke en gezellige samenwerking. Bovenal was iedereen vanaf het begin heel enthousiast over het project.

Resultaat

Welk resultaat heeft het project/de oplossing opgeleverd?

Een prachtig museum waarin heel helder en duidelijk zichtbaar is geworden wie SeniorWeb is, wat SeniorWeb doet en welke ontwikkeling de vereniging en de diverse opslagmedia de afgelopen twintig jaar hebben doorgemaakt. Het was zelfs zo overzichtelijk dat vrijwilligers van ons vroegen of we deze informatie een op een over konden zetten in een handzaam boekje.


Reactie

Wat is de reactie van SeniorWeb en/of de doelgroep?

We hebben het museum op een spectaculaire wijze geopend met twee van de drie oprichters van SeniorWeb, de voorzitter van de vereniging en de directeur. Zij waren ontzettend enthousiast en nadat zij een mooie reactie hadden achtergelaten op onze gastenwand, volgden er snel meer. Op de laatste dag hing het bord vol met lovende reacties over SeniorWeb en het museum, geweldig om te lezen! “Een oase van rust tussen het 50+geweld. Mooi hoor, het lijkt wel een begijnhof. Top overzicht.”, “Feest der herkenning” en “De complimenten voor de mooie expositie. Eenvoudig, maar vooral duidelijk” zijn een greep uit de reacties die men achter heeft gelaten op de gastenwand!

We kijken met trots en enthousiasme terug op een prachtig en geslaagd project en fijne samenwerking.

Kijk in de portfolio voor een impressie.