2014-11-18

PHOV

PHOVPHOV (Post Hoger Onderwijs Veiligheidskunde) is een stichting met als doel het borgen van de kwaliteit van veiligheidskundig onderwijs in Nederland. Op 26 november van dit jaar organiseert zij een middagsymposium om samen met oud-leerlingen en vakgenoten vooruit te kijken en het 25-jarige bestaan van PHOV te vieren. Lawine verzorgde concept en ontwerp van de verschillende items om het symposium onder de aandacht te brengen. Dianne Verhage, werkzaam op het cursusbureau van PHOV, vertelt over de samenwerking met Lawine.

Opdrachtstelling

PHOV bestaat dit jaar 25 jaar. Het hele jaar hebben we hier op een of andere manier aandacht aan besteed met als hoogtepunt: ons middagsymposium. Een middagsymposium is een serieuze aangelegenheid, maar wel een met een feestelijk tintje. Er zijn al zoveel symposia, congressen en beurzen waar mensen naar toe kunnen, dus hoe kunnen wij opvallen? Dat was de vraag die we bij Lawine hebben neergelegd.

Oplossing

Kortom, iets anders, een uitnodiging die je op je bureau laat liggen en aan je collega’s laat zien, dat was ons startpunt voor Lawine. We wilden beginnen met het versturen van een trigger, om de datum in de agenda te krijgen, om mensen op een later moment de echte uitnodiging te sturen. Krachtig, niet te veel tekst, met als titel ‘Verder kijken dan je neus lang is’. Want de middag gaat over kijken in de toekomst, voorkomen van gezondheidsletsel in de toekomst, verder kijken, vooruit kijken. Lawine stelde ons een nieuwe titel voor: ‘PHOV opent je de ogen’. Een dicht oog open laten gaan, van niet zien naar zien. In de vorm van een ‘ouderwetse’ trekkaart wordt een dicht oog open. Er kwam veel reactie op de trigger, want dit is een kaart anders dan anders, een die je op je bureau laat liggen en die je aan je collega’s laat zien. Deze vooraankondiging werd de start van onze verdere campagne, met het oog als middelpunt.

Werkwijze

De rest van de uitingen zijn in dezelfde stijl vormgegeven. In goed overleg met elkaar, elke keer weer kijkend hoe het oog en de tekst op de uiting komt te staan. Naast de ‘standaard’-uitingen als advertenties, flyers en rolbanners proberen we Lawine ook elke keer weer een nieuwe uitdaging mee te geven. Niet helemaal bewust, maar we willen op een positieve manier opvallen. De trekkaart is daar een goed voorbeeld van.
Ons doel is bereikt, iedereen weet van ons symposium.

Reactie & Resultaat

Ons doel is bereikt, iedereen weet van ons symposium af. Mensen kennen de datum uit hun hoofd, hoe bijzonder is dat. We zitten zelfs bijna vol en hebben al ruim 170 mensen binnen, wat bijzonder is in een markt waar de aanmeldingen voor congressen steeds minder wordt.

Kijk in de portfolio voor een impressie.